Vilkår og betingelser
Handels- og abonnementsbetingelser
Velkommen til Atlasia Kids.
Hos atlasiakids.dk kan du købe varer med og uden abonnement. Betingelserne for abonnementet finder du længere nede i disse betingelser.
Ved at gøre brug af dette websted accepterer du, at adgangen til og brugen af webstedet er underlagt følgende vilkår og betingelser.
Aldersbegrænsning
Du skal være fyldt 18 år for at kunne handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.
Betaling
Du kan betale med kortbetaling eller MobilePay.
Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.
Pris
Alle priser er inkl. 25 % moms og angivet i danske kroner (DKK).
Skulle du undtagelsesvis finde en fejl, er du meget velkommen til at kontakte os på info@atlasiakids.dk.
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Levering
Din varer vil blive leveret indenfor 14 hverdage. Vi sender til hele Danmark. Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Fragtpriser er 0,- kr.
Alle bestillinger leveres med PostNord.
Hvis du mener, at dine varer ikke er leveret til tiden, beder vi dig kontakte os via email info@atlasiakids.dk. Husk at angive ordrenummeret.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@atlasiakids.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købet i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Hizmet Danmark
Mågevej 22, 2650 Hvidovre
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, dog kun efter forudgående aftale.
Reklamationsret
Efter købeloven har du reklamationsret i 24 måneder på alle vare. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller unaturlig skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Hizmet Danmark
Mågevej 22, 2650 Hvidovre
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@atlasiakids.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Hizmet Danmark og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på atlasiakids.dk er Hizmet Danmark.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.
Du kan skrive til os på: info@atlasiakids.dk.
ABONNEMENTSBETINGELSER
Du skal være over 18 år for at være abonnent. Hvis du er under 18 år, skal vi have dine forældres eller værges samtykke.
Sådan fungerer dit abonnement
Såfremt du har købt et abonnement på et fysisk blad, så fremsendes dette senest 14 dage ved første levering, og dernæst inden første fredag i hver måned.
Abonnementet er løbende, dvs. at det efter 1 år automatisk fortsætter, indtil det opsiges.
Betaling
Hvis du vælger at betale dit abonnement med kreditkort eller MobilePay, accepterer du samtidig, at Atlasia Kids automatisk kan trække penge på dit kreditkort, hver gang abonnementet fornyes. Du har selv ansvaret for at opdatere dine betalingsoplysninger, hvis dit kreditkort bliver spærret eller udløber.
Hvornår vil min abonnementsbetaling blive trukket?
Betaling for dit abonnement vil blive trukket når Atlasia Kids har afsendt din ordre. Du vil i forbindelse med at pengene bliver trukket, modtage en mail med oplysninger om, hvilket beløb og hvad ordren indeholder.
Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde dit køb af abonnement i 14 dage. Fortrydelsesretten regnes fra det tidspunkt, hvor du modtager din første forsendelse.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Atlasia Kids refunderer alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. OBS! Du hæfter selv for portoudgifter.
Løbetid og opsigelse
Abonnementet løber i 12 måneder fra aftaleindgåelse, og fortsætter til du opsiger abonnementet.
Efter abonnementsaftalen er indgået er du bundet af en bindingsperiode. Det vil sige, at du tidligst kan opsige abonnementsaftalen efter de første 5 måneder med 1 måneds varsel til udgangen af en måned. Efter bindingsperioden er ovre, vil du til enhver tid kunne opsige dit abonnement med en måneds varsel til udgangen af en måned.
Manglende betaling eller nægtet modtagelse af blad betragtes ikke som opsigelse af abonnement og fritager dig ikke for betaling.
Abonnementer kan opsiges ved skriftlig eller telefonisk henvendelse til os.
Misligholdelse
Hvis du misligholder din abonnementsaftale eller abonnementsbetingelserne, er Atlasia Kids berettiget til at ophæve dit abonnement uden varsel.
Abonnementer må ikke overdrages til andre. Misbrug medfører øjeblikkelig opsigelse af abonnementet fra Atlasia Kids side uden kompensation.
Hvis der er noget galt med abonnementet
Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet kan du kontakte os på info@atlasiakids.dk.
Ændringer i vilkår og priser
Atlasia Kids kan løbende ændre abonnementspriserne. Prisstigninger vil først træde i kraft for den efterfølgende betalingsperiode på dit abonnement. Du kan således opsige abonnementet i henhold til de almindelige opsigelsesregler for dit abonnement ved udgangen af din nuværende betalingsperiode, uden at prisstigningen således slår igennem for dig.
Atlasia Kids kan løbende ændre og tilrette abonnementsbetingelserne på atlasiakids.dk. Ved væsentlige ændringer vil du modtage en varsling via e-mail mindst 30 dage før ikrafttrædelse. Ved væsentlige ændringer kan aftalen opsiges med 14 dages varsel med virkning, fra ændringen træder i kraft.
Elektronisk henvendelse
Ved oprettelsen af et abonnement giver du os samtidig samtykke til, at Atlasia Kids må kontakte dig via e-mail med vejledning i, hvordan du får mest ud af dit abonnement samt informationer om opdateringer, ændringer, indhold og lign. vedr. abonnementet. Du kan når som helst afmelde dette, enten direkte på atlasia.dk (under min konto) eller ved at sende en mail til info@atlasiakids.dk.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Hizmet Danmark
Mågevej 22, 2650 Hvidovre
E-mail: info@atlasiakids.dk.
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
________________________________________________________________________
Ordre nummer: _____________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: ____________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
*Forbrugerens underskrift: __________________________________ Dato: _____________
(*kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handels- og abonnementsbetingelserne er senest opdateret d. 7/2-2023